Summa sidvisningar

torsdag 13 oktober 2011

Halv-dålig dag

Melker är gnällig, Jesper är irriterad och småförkyld, jag är trött. Bra upplägg för den här dagen...
Vi hade tänkt fara på Öppna förskolan på Ålidhem, men eftersom vi inte är riktigt på topp idag så skippade vi det. Istället blir det hemmafix. Vi ska röja, diska, jag ska brodera och skriva ihop en handlingslista inför namngivningen. Melker roar sig med att sätta sina sylvassa naglar i mina armar och händer. Trots att jag klippte han naglar igår gör det sjukt ont.

Igår var vi hos min farmor och farfar och åt smörgåstårta för att fira mamma och lillebror med dem. De tyckte att det blev för mycket folk i söndags så vi arrangerade en liten mindre "gathering" med dem istället. Tyvärr hade min bror blivit erbjuden ett jobbpass och glömt bort att vi skulle ses, så det blev bara jag, Jesper, Melker, mamma, pappa, farmor och farfar. Trevligt var det i alla fall, tills Melker blev övertrött och grinig, så då for vi hem.

Jag slogs just av en lite lustig tanke. Det var säkert ett år sen jag åt smörgåstårta sist. Nu blir det 3 gånger på 2 veckor :P Igår hos Farmor och farfar, nästa fredag hos Love och Mona och nästa lördag hemma hos oss.

Bah, vilket tråkigt blogginlägg det här blev, men jag har ingenting vettigt att skriva just nu känner jag. Förhoppningsvis har jag något roligare att komma med en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar