Summa sidvisningar

onsdag 16 november 2011

För ett år sen...

På kvällen den 15e november insåg jag att min mens var ett par dagar sen. Jag hade inte ens funderat på när jag skulle ha den egentligen, men räknade ut att den nog var en 3-4 dagar sen i alla fall. Jag bestämde mig för att ta ett graviditetstest morgonen efter.
Vid den här tidpunkten bodde våra kompisar Karolina och Victor hemma hos oss och på morgonen när jag vaknade hörde jag att de redan var vakna och grejade på i köket. Jag plockade fram ett graviditetstest ur garderoben och gick in i badrummet.
När jag såg de två strecken på stickan kunde jag inte tro att det var sant. Jag gick på stela ben ut i lägenheten till de andra och bara stirrade på testet i min hand.
Karolina fick syn på mig och skrek rätt ut "Är det positivt?!" Jag kunde inte ens svara utan nickade bara.
Jesper satt vid datorn och spelade nåt spel, tror det var World of Warcraft. Han tittade upp och sa något i stil med "jaha?" Jag minns faktiskt inte exakt vad han sa, men det var något likgiltigt. Tror att han var i sån chock att han knappt fattade vad jag sa :P

Lite senare på dagen for jag och Karolina ner på stan. Jag köpte ett till test, ett digitalt den här gången.

Det dröjde otroligt länge innan vi fattade att det var sant. Till viss del kan jag fortfarande inte fatta det. Trots den lilla sovande 4-månaders killen som jag nu har i famnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar