Summa sidvisningar

måndag 14 november 2011

Snoooor

Grattis min lilla älskling på 4månaders dagen! Det firar vi med massor med snor :P

Jag vaknade strax efter åtta av att Melker låg och snörvlade, hostade och nös om vartannat. Norrlandsoperan, släng dig i väggen, det här var en symfoni på riktigt!
Igår hade han feber, men inga andra symptom utom att han var väldigt trött och loj. Han sov så mycket att jag ringde sjukvårdsrådgivningen. De sa åt mig att fara till akuten eftersom han hade sovit i 13 timmar och jag hade varit tvungen att väcka honom för mat. På sjukhuset kom de inte fram till någonting. Alla prover var bra och under eftermiddagen piggade han på sig, så vi fick fara hem.

Nu är han feberfri, men snorig. Vi får hålla koll på honom ett tag så det inte blir värre igen. det känns på ett sätt skönt att han är snorig, så febern igår hade en förklaring.

På eftermiddagen igår var Melker sitt vanliga jag. Han skrattade och busade med sin farmor och farfar som kom och åt tårta med oss på Fars dag.
Jag hade bakat tårta. Det var ett monster av vispgrädde, päron och after eight, täckt med marsipan. Trots att vi var fyra stycken gick inte ens hälften åt. Jag skulle lätt kunna bli konditor, jag tycker det är så otroligt kul att baka. Framförallt tårtor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar