Summa sidvisningar

fredag 25 november 2011

Sömnlös

Jag är så less på att inte kunna sova. Jag är så trött så ögonen faller ihop, men hjärnan stänger inte av! När som helst vaknar säkert Melker och vill ha mat också...
Idag, eller igår egentligen, var vi på Öppen Förskola på Ålidhem. Det var kul, vi blev väldigt varmt välkomnade åter. Det var ju nästan två månader sen vi var där sist, så "fröknarna" tyckte att han hade blivit så himla stor!
Efter sångstunden var Melker hungrig, men hade inte alls ro att äta. Han bara vred sig som en mask och skulle titta på allting. Han åmade sig så mycket att han kräktes över halva mig och hela sig. Då gick jag uppför trappen och satte mig där det var tyst och lite halvmörkt utanför skuggteaterns föreställningssal. Där gick det lite bättre, men mer kräk blev det. Kräk kräk kräk, ständigt detta kräk.
Vi gick in ett tag på skuggteaterns kontor och satt och pratade ett tag med gänget där. Det var jättetrevligt att träffa dem igen. Melker var överförtjust i alla skäggiga karlar. De påminner väl om hans pappa kan jag tro. Det kanske är därför jag inte är lika rolig, man kanske måste odla skägg. Eller en liten mustasch kanske...
Nu är jag så trött att jag ser i kors. Måste försöka sova. Imorgon ska jag och Melker hälsa på pappa Jesper på skolan. Måste ju se vart han håller hus hela dagarna :)
Melker gnäller i sömnen, undrar vad han drömmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar