Summa sidvisningar

lördag 3 december 2011

Lördag

Vad gör man när man ligger vaken en lördag morgon och resten av familjen sover? Först slår man Jespers rekord i Ticket to ride Pocket. Jag låg före honom länge, han berättade stolt igår att han slagit mig med fem poäng. Nu slog jag honom igen, med 14 poäng :D ska bli kul att se hur han reagerar när han ser det :P

Annars då? Jag har bokat klipptid tills på torsdag, då ska Melker vara med sin mormor en stund och jag ska bli lite ompysslad. Jag har inte klippt mig sen i mars-april någon gång, så det är verkligen på tiden.

Igår var jag och Melker på stan och lunchade med Karin, Jonas och deras lille Otis. Otis var så söt och snäll, han sov hela tiden. Melker var vaken länge nog för att fyra av några riktigt strålande leenden, charmtrollet, sen sov han med. Precis när vi var på väg att gå kom Mona förbi så vi gick en liten sväng mot Öst på stan med henne också.

Hmm, har det hänt något mer på senaste som är värt att berätta... Jesper verkar trivas med utbildningen. Han jobbar på i en rasande fart och är efter bara en vecka och nån dag klar med introduktionen, som vanligtvis brukar pågå i 4 veckor. Det känns bra att han har hittat något som intresserar honom. Jag och Melker klarar oss ganska bra på egen hand, men det är svårt att hitta saker att göra tycker jag. Nu mailade jag Carlskyrkan för ett par dagar sen om babymassage, får se om de har plats för oss. Vore kul att lära känna lite andra föräldrar i området.

Idag blir det nog en lugn dag. Jag tänkte laga broccolipuré till Melker. Han fick prova mosad potatis med timjan i förrgår, det var en hit! Han anföll nästan skeden så jag var rädd att han skulle få den i halsen. 3 iskuber potatis åt han. Palsternacka som han fick smaka förra veckan var inte lika poppis. Jag köpte även hem katrinplommon och päronpuré igår som han ska få som "efterrätt" för att hålla igång magen.

Justja! Igår låg Melker på pusselmattan och grejade på som vanligt. Jag tittade bort en minut eller så och när jag tittar tillbaka han han ålat sig framåt över en halvmeter! Jag är så stolt så jag kanske spricker :) fast han kan gärna få ta det liite lugnt. Rätt vad det är får vi jaga honom runt i lägenheten :P
Tiden går för fort.

1 kommentar:

  1. Heja Melker! Ser fram emot när ni blir större så du kan jaga runt i huset med Frej.

    SvaraRadera