Summa sidvisningar

fredag 16 december 2011

sitta själv

Melker har aldrig varit så intresserad av att lära sig sitta. Det har alltid varit mycket intressant att ståträna (vilket det ju såklart är alldeles för tidigt för honom att göra på egen hand.) Men idag satt jag med honom på golvet och provade att låta honom sitta. Döm av min förvåning när han sitter kvar! Jag blir så chockad att jag räknade antalet sekunder med hjälp av tickandet från väggklockan 100sek! (visst, det kan ha varit nån sek mer eller mindre, men ändå!)
På eftermiddagen fick jag besök från finaste Rebecca :) vi bakade scones och lekte med Melker. Skönt med lite sällskap och någon att prata med. Och så var det ju sällskap av bästa sorten ;) Melker uppförde sig finfint även om han blev lite trött i slutet och somnade innan hon for hem. Inte nog med att jag fick trevligt umgänge i flera timmar, jag fick en burk hemgjord lemon curd och plommonmarmelad! Sjuuuuukt gott! Nu ska jag mumsa i mig den sista biten scone (heter det så i singular?) och ha en lugn fredagkväll med antingen nån av Harry Potter-filmerna eller de tecknade Sagan om ringen från 70-talet ^^

1 kommentar: