Summa sidvisningar

onsdag 26 februari 2014

Morgon

"Macka!"
Melker vaknar med ett vrål som väcker hela familjen. Klockan är 05.20. Vi lyckas övertala honom om att det är för tidigt för frukost, men det är under högljudda protester han ligger kvar i sängen. Vår säng alltså, för trots att vi lägger honom i hans egen säng på kvällen ligger han alltid inne hos oss på morgonen. Jag brukade vakna av att han klättrade över mig, men nu kunde han lika gärna teleporterat sig in, han är liksom bara där helt plötsligt.

Malte, fyra månader, ligger bredvid mig och gurglar. Det är hans senaste påhitt, och han verkar sjukt nöjd med att ha kommit på hur man gör. Han har även kommit på hur man plockar ut sin napp, sen blir han irriterad för att den inte är i munnen längre. Vi har inte lyckats förklara det där för honom än.


Malte igår efter kören. Har jag sagt att vi har världens bästa bebis som igår sov snällt under hela de två timmar min kör övar? 


Melker: ta kort på mig mamma!
Jag: men se lite glad ut då!


Success!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar