Summa sidvisningar

onsdag 26 mars 2014

Det kändes som en bra idé...

Jesper blev tvungen att fara och jobba kl 15, pga en miss i kommunikationen. Han ringde igår och frågade om leveransen hade kommit, de sa att den inte hade gjort det. Fast det hade den.. Så någon ringde klockan 11.30 idag, när vi var på väg till stan för att Jesper skulle på arbetsförmedlingen, och ville att han skulle komma på stört. Vi hade ett utvecklingssamtal inbokat på förskolan kl 14, så jobbet fick vänta en liten stund. 

Således blev jag själv med barnen på eftermiddagen/kvällen idag (k-rauta har öppet till 19) vilket hade varit mycket lättare om inte Melker hade varit på sitt värsta tvärtomhumör. Ni vet, när man säger "häll inte vatten på golvet", "skrik inte, du väcker lillebror", "peta inte med fingrarna i mackan", "slicka inte på smörkniven" osv osv och det får motsatt effekt.

Det resulterade i ett blött golv, en bebis som varit vaken sen kl 14, smör på halva Melker och en blöt, frustrerad mamma med ont i ryggen.

I teorin kändes det som en bra idé att låta Melker bada. Då är han nöjd en stund och jag kan passa på att ta itu med Maltes skorv. Efter två duschar av badrumsgolvet sa jag att han fick kliva upp om han gjorde så igen. Gissa vad som hände sen?...

Så nu ger jag upp och låter yrvädret yra. Jag och Malte sätter oss i soffan och försöker slappna av lite med amning och barnprogram. 


Igår for jag till Carlskyrkan efter kören för att testa sjunga med ett band. Det var så himla roligt! Vad jag har saknat musicerandet i bandformat. Kören är också toppen, men det är svårslaget med den där känslan att sjunga i band.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar