Summa sidvisningar

måndag 31 mars 2014

muskler alltså.

såna har man tydligen!
Jag släpade iväg mig själv till Iksu på cirkelträning i gymmet imorse. Det var en upplevelse ska jag säga, mestadels positiv. Det var tokjobbigt, absolut, men på ett bra sätt! Instruktören sa att de flesta nybörjare (tjejer) börjar på motstånd 3-5 ungefär. Jag höll mig ganska stadigt på 5 eller 6, tills jag började bli trött på slutet.

Min tanke är att sikta på 1-2 pass på iksu i veckan och även träna hemma, främst plankan och squats. Jag har även fått kontakt med en kille på skype som ska hjälpa mig lägga om min kost på ett bra sätt.

Malte har börjat få rätt bra fart på sitt baklängesålande nu, fast det verkar inte som att han är riktigt medveten om att det är han själv som skapar rörelsen.
Han har även börjat ställa sig i någon sorts plank-ställning. Träna träna de små musklerna.



Idag såg jag en bild på en gravidmage och tänkte "men vad mysigt det vore".
Nej, nej, nej, nej, nej.... OM (och jag menar verkligen OM) det blir några fler barn för oss så kommer det dröja åtminstone ett antal år till dess. Om det blir fler alls.
När jag snusar Malte i nacken eller hör Melker skratta glatt åt något bus han har hittat på kan jag bli sugen på fler barn, men egentligen är jag nog rätt nöjd med två.

Först ska jag plugga, är tanken. Jag sökte till senare del av program-sjuksköterskeprogrammet härom dagen. Det känns lite läskigt, men roligt. Om jag kommer in får jag antagligen hoppa in i termin 3, där jag slutade sist. Det känns som att jag har glömt mycket, främst om det där vetenskapliga sättet att skriva, med referenser och sånt. Men förhoppningsvis kommer det väl tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar