Summa sidvisningar

tisdag 18 mars 2014

Tänder, kör och en "ny" dator

Det är inte lätt att vara bebis när det ska upp tänder. Malte är inte riktigt lik sig just nu, dreglet flödar och händerna är i munnen hela tiden. Eller tårna, leksakerna, filten eller vad som nu råkar finnas tillhands. Man kan känna en liten vass kant i underkäken som blir tydligare för varje dag. 

Han är även mer rastlös och missnöjd än vanligt. Vill gärna vara i famnen ungefär hela tiden. Vilket är lite problematiskt då han har jättesvårt att somna i famnen, utom när han ammar då.

Ergobabyselen är guld. 

Här är Malte med mamma på kören. Jag brukar försöka ha hörselkåpor på honom, men han ogillar dem så hemskt, och gnuggar dem mot mitt bröstben/nyckelben, vilket gör ONT. 

Vi tog en liten tripp till Holmsund idag och hämtade en dator som vi fick ta över från samma familj som hade loppisen vi var på i lördags. Jesper har installerat Ubuntu på den, som jag aldrig har använt förut, än sålänge funkar det ok. Jag använder ju inte datorn till något särskilt krävande i nuläget, även om jag skulle vilja kunna spela the Sims 4 när det kommer ut. Det kommer inte gå i nuläget, men vi får väl se. Skönt att ha något annat än telefonen att surfa på i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar