Summa sidvisningar

tisdag 6 maj 2014

Farliga barn, massa musik och allmän konstighet

Oj, vilken dag det här varit.

Efter lite för sen sänggång och lite småstök mitt i natten låg jag och Malte kvar i sängen till kl 11 ungefär. Hopp in i duschen för min del, planera lite matinköp, Jesper hämtade Melker och så for vi till Ica Maxi och handlade. Melker har blivit rätt duktig på att scanna matvaror, så det har blivit hans jobb. Det är lättare att få honom att följa med dit vi vill på det sättet. Fast man får vara uppmärksam så han inte plockar med/scannar något vi inte ska ha.

Vi har som regel att på parkeringsplatser ska Melker hålla någon av oss i handen. Eller gå bredvid oss åtminstone. Idag slet han sig ur mitt grepp och sprang rakt ut bland bilarna. Det var bara tur att det inte kom någon just då, för damn vad snabb han är för att vara så liten. Jag tog de längsta stegen i mitt liv tror jag och fick tag i hans krage. Tvärstopp tog det, och såg nog ganska brutalt ut, men vad ska man annars göra när ungen inte lyssnar och det är farligt? Jag tänker bara på en blogg jag läste för ett tag sen där en pojke släppte mammans hand och sprang ut framför tåget, blev påkörd och dog. Då rycker jag hellre tag i kragen och stoppar barnen från att springa ifrån mig. Även om det ser hemskt ut.

Jag har även hunnit med att sjunga i kör och repa med bandet idag. Fullt ös medvetslös alltså.


Jesper fick ett lite otippat sms idag. Konversationen som följde;
*Jespers telefon plingar till*
Jesper: Va?!
Jag (som inte sett vad smset var än): Va?!
Jesper: Va?!
Jag: Va?!
*jag får se smset*
Jag: Va?!
Jesper: Jag vet inte?!
Jag: Va?!
Jesper: Jag vet inte?!

Sen brister vi båda ut i gapskratt.
Jag älskar oss <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar