Summa sidvisningar

söndag 4 maj 2014

Lekdag

Idag har vi varit på Busplaneten och sprungit runt. Melker var överallt och ingenstans, som vanligt. Vid ett tillfälle var han bara borta i någon minut eller så, paniken växte i den här mamman när varje blond kalufs omkring mig visade sig tillhöra fel barn. Jag höll strikt koll på vägen upp till den stora, farliga, röda rutschkanan då kan jag säga. Allt annat klarar han av utan problem, så det oroar mig inte.

Som tur var hittade jag snabbt igen honom. Han var inte det minsta orolig och försökte fly ifrån mig då jag ville krama honom för att jag var så lättad. Jag fick muta honom med lite fika för att få honom att sitta still länge nog för att jag skulle få varva ner.

Malte tyckte det var kalas. Att ha mjuka golv som inte gjorde ont att falla omkull på! Toppenidé!
Han satt själv i flera sekunder idag, utan att hålla i sig alls. Och ställde jag upp honom mot luftutblåset i bollhavet så stod han där helt själv och höll i sig. Duktiga killen <3 tyvärr fick jag inte med det på bild...


Malte blev lite trött efter all lek, så han slocknade i min famn efter matstunden.
Det var väl typ det som hände i våra liv idag. Tack för trevligt sällskap Rebecca, Andreas, Theo, Elvira och Nadja :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar