Summa sidvisningar

fredag 30 maj 2014

Fika och annat trevligt

Såå.. Igår var jag för trött för att skriva något vettigt. Snabb sammanfattning av dagen:

Vi hade chill bebislek hos Sandra och Stefan, våra grannar. Malte och deras lille Terje lekte med deras Ikeakök och tygmat tills Terje klämde ett finger i ugnsluckan och Malte välte omkull för att sen ammas till sömns. Då bestämde vi att leken var slut och gick hem istället. Sen hämtade vi Melker hos mamma och pappa och bilden jag la upp igår togs, då Malte hade somnat i mammas famn och Melker tittade på Dora utforskaren (eller kan det ha varit bubbelguppies?). Jag strängade även om min gitarr, med hjälp av min snälla pappa som lärde mig knepet ^^

Idag har jag och Malte fikat på stan med Frida och Maja. Det är ganska häftigt att trots att vi inte ses så ofta längre så känns det aldrig konstigt eller konstlat när vi träffas. Frida kunde tyvärr inte stanna så länge, så när hon hade gått gick jag och Maja runt i lite olika butiker. Maja behövde nya kläder, så det var främst det vi tittade på. Jag provade en klänning på Gina Tricot som fick mig att se ut som en stoppad korv;



Konstaterande; mitt mål att kunna handla på vanliga avdelningen i vanliga butiker är inte riktigt här än.

Malte fick äta av vår mat till middag. Lasagnette var tydligen supersmaskens.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar