Summa sidvisningar

tisdag 20 maj 2014

Sakta vi gå genom stan..

Malte och jag gjorde en liten sightseeing-runda på ålidhem idag. Jag insåg i fredags att eftersom han kan sätta sig upp nu så är det ju livsfarligt att ha honom i liggdelen. Då löste jag det genom att bära honom i bärselen, men idag fick han åka sittvagn för första gången istället.

Det var inte så väldigt uppskattat, och jag upplevde att han inte satt så väldigt bra i syskonvagnen. Vi får se hur det känns med buggan, som ju är den vagn vi använder mest. Känns praktiskt att börja använda sittdelen till båda barnen nu så en slipper byta emellan då och då.

Vi vandrade i alla fall till Klossen för att förtidsrösta. På vägen dit stötte vi på Johan, Iris och deras lilla nytillskott! 

Så. Himla. Söt!

Fy, nu börjar det värka i äggstockarna. Nej, lugna dig Johanna, du vet ju att du är nöjd med 2 barn egentligen.

I alla fall!
Efter att jag hade röstat köpte jag lite sallad på Ica som jag åt på gående fot på väg till Umeå Östra. Jag trodde i min enfaldighet att tågbiljetter, de köper man på tågstationen. Men nej, vill man prata med en fysisk människa när man köper tågbiljetter och dessutom betala dessa kontant, då får man gå till Resecentrum som ligger på sjukhuset. Mitt emot Apoteket.

Jaja, lite extra motion är bara nyttigt, och jag fick åka de coola hissarna på stationen :P till sist var biljetterna köpta i alla fall. 

På torsdag klockan 15.17 åker jag och Malte till Sundsvall för att hälsa på tant Rebecca! Jag har även stämt träff med några andra mammor som jag lärt känna på Facebook. Vi ska träffas och äta lunch på fredag då Rebecca ändå jobbar. 

Det ska bli rätt skönt att komma bort ett tag om jag ska vara ärlig. Spännande att resa med Malte också. Men det ska nog gå bra. Jag får ta med lite mutor att ha på tåget. 

Förresten!
Det här blir nog temat för nästa nagelfix! Zelda!!! 

2 kommentarer: