Summa sidvisningar

söndag 11 maj 2014

Sjunga i kyrkan och högtryckstvätt!

Kl 9.10 imorse släpade jag med mig hela familjen till stadskyrkan, då jag skulle sjunga med Turbulens. Gudstjänsten spelades dessutom in och kommer sändas i radio (P1?) den 10 augusti.

Skriv upp det i kalendern redan nu om ni vill höra. Jag har ingen aning om vilken tid, men det brukar visst vara samma tid varje vecka som jag förstod det, så det borde inte vara så svårt att ta reda på. 

Efter lunch på stan och lite chill hemma gick vi ut på innergården för att vårstäda med kvartersföreningen. Melker blötte ner sig, jag hade Malte i selen och körde högtryckstvätt (vilket var awesome!), Jesper flängde runt hela gården och grejade på. Det blev mycket renare och snyggare på gården. 

Good times were had by all.

När vi hade städat klart grillades det hamburgare och sen gick vi in i kvarterslokalen och fikade. Jag och Hjalmar (ordförande i styrelsen) konstaterade att det var ett lyckat arrangemang och gav oss själva 1 poäng. Jag vet inte riktigt hur poängsystemet fungerar, men jag gissar att det är en bra sak ;)

Ikväll blev jag ruskigt sugen på att byta barnomsorg åt Melker då vår granne Sandra, en oerhört sympatisk människa, ska börja jobba som dagmamma (eller dagbarnvårdare som det ju egentligen heter) till sommaren.

 Vi trivs ju egentligen bra med förskolan vi har nu, men jag föredrar den mindre barngruppen och mer familjelika känslan hos en dagmamma och gillade även det Sandra berättade om hur hon planerar att lägga upp sin verksamhet.

Vi får se, vi kan ju alltid söka en plats så kan vi ta beslutet om det blir aktuellt.



Man blir visst trött av att vara i kyrkan ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar