Summa sidvisningar

torsdag 22 maj 2014

Ska man skratta eller gråta?

Jag vinkade just hejdå till Melker och Jesper. Fast inte på Umeå Östra som vi hade tänkt, utan i hörnefors... De klev nämligen på tåget med mig för att hjälpa mig med packningen, barnvagnen och allt annat bråte jag har med mig. Sen stängdes dörrarna och gick inte att öppna igen, trots att vi tryckte och tryckte på knappen.

De fick snällt åka med helt enkelt. Egentligen stannar inte tåget förrän i Örnsköldsvik, men vi pratade med konduktören och tåget stannade i hörnefors så de fick kliva av. 

Bilen står utanför Umeå östra, på parkeringen precis vid ingången. Tiden gick ut för en kvart sen. Får vi parkeringsböter blir jag fly förbannad på riktigt. Bara för att dörrarna vägrade öppnas...

Jag hoppas komma till läget att jag kan skratta åt eländet, men än så länge är jag bara irriterad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar