Summa sidvisningar

tisdag 13 maj 2014

Skräcken, del 2. also, bullar

Duns.
Jag tänker "attans, nu ramlade Melker ur sängen", öppnar ögonen och ser att Maltes spjälsäng är tom. Sen kommer det igen, det där gallskriket, från min lilla lilla bebis som just har lyckats dra sig över kanten på sin spjälsäng. Helt galet! Jag hade ingen aning om att han var ens i närheten av att lyckas med det.

Puh.. Som tur var verkar det ha gått bra. Jag har gått och petat på honom lite då och då under dagen när han har sovit för att se så han svarar på stimuli och han har inte kräkts, så det verkar inte vara någon fara. Men jäklar vad rädd man blir. Nu sänker vi bottnen på spjälsängen så det inte kan hända igen. (För ett tag sen ramlade Malte ur vår säng, det kan du läsa om här.)

När vi hade lämnat Melker på förskolan idag for Jesper och jobbade på K-rauta. Men först släppte han av mig och Malte hos fina Rebecca. Hon hade efterlyst lite hjälp i köket, närmare bestämt med att baka bullar till Theos födelsedag.
Vi jobbade på riktigt bra och fick ihop en drös vanliga vaniljbullar och en halv sats laktosfria bullar. För att lättare urskilja vilka som var vilka gjorde jag knutar av de vanliga och skurna snäckor av de laktosfria. Goda som attan blev de, om jag får säga det själv.


Vi hittade inte igen någon kavel, så vi använde en tom vinflaska istället. Det gick bra det med!
Jag fick även en överraskning när jag frågade om Rebecca hade en elvisp med degkrokar och hon plockar fram en köksassistent ur skåpen. Det blev den smidigaste bulldeg jag någonsin jobbat med! Så välknådad hade jag aldrig orkat göra den för hand. Toppenpryl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar