Summa sidvisningar

fredag 6 juni 2014

en trött plutt, och en väldigt smutsig

Vi har helt slutat lägga Melker på dagtid, om vi inte upplever att han är väldigt trött och grinig när det är väldigt långt kvar till läggdags. Det leder till att han lite då och då somnar i soffan eller till och med går och lägger sig självmant när han är trött på dagen. Idag upplevde vi något som jag inte har varit med om förut, ens när han var liten bebis.



Melker somnade på golvet. Ungefär 5 minuter innan den här bilden togs kom han gående med sina kuddar i famnen och bad om en napp. Jag frågade om han var trött, han sa nej. Jag föreslog att han skulle gå och lägga sig i soffan och vila/se på film (aka somna), han sa nej. Sen hittade vi honom såhär.

Efter ett tag stod jag inte ut längre utan jag flyttade honom till soffan. Det såg så hårt ut och han hade nacken i en sån konstig vinkel så jag var orolig att han skulle få ont.

Min fina Rebecca tittade även in en liten stund och fikade lite. Hon har sytt fina, syskonmatchade kläder till pojkarna som Melker har valt ut tyget till. Jag ska försöka få prova kläderna på sagda pojkar imorgon, idag vägrade Melker att ens överväga det, av någon anledning.

När vi höll på att laga mat upptäckte vi att det var en massa folk i lekparken utanför oss, bland annat Regat, Sandra och Hjalmar som vi brukar umgås med. När vi funderat lite kom vi fram till att det antagligen var Regats dotter Natalyas födelsedag (de rosa ballongerna kring kvarterslokalen fick mig att tänka födelsedag och jag mindes att Regat sa att Natalya var 11 månader när vi hade vårstädning), så efter vi hade ätit klart gick vi ut för att säga grattis. Sen fastnade vi där. Regat var väldigt bestämd att vi skulle stanna och fika med dem.

Malte tyckte att det var kalas att krypa runt i lekparken, men det finns en nackdel med de gröna gummimattorna som de har lagt på marken. De färgar av sig något fruktansvärt, så man blir alldeles svart. Malte såg ut som en liten sotare. Det var värre än vad det ser ut på bilderna. Jag hoppas att det kommer gå bort från hans fina pippibyxor... (jag hade glömt bort det där med gummimattorna, annars hade jag bytt kläder på honom innan vi gick ut..)



Han mosade även en bit bröd och vattenmelon över hela sig själv och halva mig.



Jag gillar att vi har en sån trevlig stämning bland grannarna här. Vi ses inte särskilt ofta, men vi har alltid väldigt trevligt när vi ses.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar