Summa sidvisningar

fredag 6 juni 2014

Goda grannar, en dag i solen och ett bullmammemoment

04.30 vaknar jag. Först vet jag inte riktigt av vad, sen hör jag ett märkligt ljud. Det påminner lite om ett dovt plaskande.

Det är Melker som sitter i vardagsrummet och drar i knuten på en ballong och släpper taget, samtidigt som han håller fast den, om ni fattar hur jag menar. 04.30... 

Jag lägger över Malte i sin säng och försöker få Melker att gå och lägga sig. Han går till sist med på att ligga i vår säng en stund. Efter ungefär 30 minuter av snurrande, pladdrande och bökande vaknar Malte. Och då är det kört. Melker flyger upp och börjar prata på som en annan chipmunk tills han väcker Jesper. 

Då tar Jesper med sig Melker ut i vardagsrummet. Jag och Malte ammar lite och somnar om. När vi vaknar igen och går ut i vardagsrummet ligger Jesper och sover i soffan och Melker sitter och tittar på barntv. Förhoppningsvis får vi alla sova bättre inatt.

Eftersom Regat fick så mycket rester över igår bjöd hon in oss grannar på mat ute på gården kl 10.30 idag, så vi gjorde oss iordning, smorde diverse kroppsdelar med solskydd (alla utom Jesper) och gick ut. Sen gick vi inte in igen förrän kl 20 :P Jag och Malte gjorde en liten utflykt till stan för att umgås med Frida, Micke, Julius och Rebecca. Eller ja, Malte och Julius umgicks inte så mycket, de somnade nämligen i varsin vagn efter en liten stund. De åt lunch, jag åt glass. Good times were had by all.

När jag kom tillbaka hem var alltså Jesper och Melker fortfarande ute och lekte. Jesper, Sandra och Hjalmar höll på att rensa bland skräpcyklarna på gården och vi började prata om hur skönt väder det var ute och vad trevligt det skulle vara att äta ute med en kall öl. Den tanken bollades fram och tillbaka ett par gånger och växte till ett knytkalas på gården. Vi gjorde hemmagjord pizza, Sandra och Stefan stekte hamburgare och Hjalmar tog med någon sorts älgstek som var amazing.

Det blev en otroligt trevlig eftermiddag och kväll. Sandra ringde även dit hennes kompis Vidar och hans två pojkar och de lekte tillsammans med Melker tills alla barnen var täckta med sand, sot, svett och glass. Melker ville inte alls gå in, men vi lockade in honom med ett bad (som ändå var välbehövt). Melker och Malte fick bada tillsammans för första gången och sen fick de varsin ren pyjamas. Melker somnade på 5 minuter, Malte höll ut i kanske 30 innan han ammades till sömns.

Jag säger det igen; jag är så glad att vi har så fina grannar. Vi har otroligt roligt ihop och det är alltid trevligt att ses. Jag och Sandra har massvis med idéer inför den här sommaren. Det kommer bli fantastiskt!

När Jesper höll på att lägga Melker slängde jag ihop en bulldeg. Vi ska nämligen på knytisfika med Turbulens som avslutning på terminen imorgon. Det blev över 40 bullar med 3 olika fyllningar. Vanilj, vanilj med mandelmassa och jordnötssmör. omnomnom... Det känns mer och mer som att det kanske blir en bullmamma av mig i alla fall ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar