Summa sidvisningar

måndag 9 juni 2014

Lekparkerna runt i Röbäck

Jag och Malte åt lunch tillsammans med Sara och Judith från vår babymassagegrupp, samt Judiths man Rémi. Och barnen såklart, Benjamin och Lisa. Vi hade det riktigt mysigt på filtar i gräset utanför Saras hus. Förhoppningsvis fortsätter vi såhär med lite träffar då och då.

Jesper och Melker kom och hämtade oss med bilen sen och så for vi till Röbäck för att umgås med Lars och Britt-Marie som firar 29-årig bröllopsdag! Jag är så glad att både Jespers och mina egna föräldrar fortfarande håller ihop och har det så bra såhär i en tid när skilsmässor är såpass vanliga. Förhoppningsvis kan vi fortsätta på samma spår :)

Efter en god, lätt och tidig middag gick vi på en liten turné av röbäcks lekparker. Vi började vid Ica Röbäck, gick vidare mellan husen till en annan park och avslutade vid linblomman/linneaskolan innan det bar av tillbaka "hemåt" för efterrätt. 

Det märks att Melker har sin fars gener, för jisses vad han klättrar. Helt orädd är han. Jag har tyvärr inga bilder från lekandet då jag gav Jesper min telefon så jag också kunde klättra med Melker (jag hade inga fickor).

Vi hade i alla fall roligt, och jag måste säga att det känns rätt stor skillnad i ork att ha några kilo mindre att släpa runt på. Det var ju det som var målet, så det känns bra!

Idag är det även sista dagen på blogg100-utmaningen. Det känns gabske skönt, även om det har varit roligt med en liten uppsving i bloggandet. Och jag måste säga att jag är gabska stolt att jag har hållit ut hela perioden (även om ganska många inlägg varit sena). Nu ska jag ta det lite lugnare på bloggfronten, men planen är att fortsätta med ett par inlägg i veckan i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar